dania dietetyczne do pracy

Dania do pracy dietetyczne

Zdrowe obiady w pracy? To możliwe!

Taką sytuację zna za pewne każdy, kto chociaż raz pracował na pełen etat, a dodatkowo musiał jeszcze do 8- godzinnego czasu pracy doliczyć czas dojazdu. Niejednokrotnie okazuje się, że nie ma nas w domu przez 10 godzin dziennie i naprawdę w takim przypadku ciężko jest nam zaplanować zdrowy i regularny sposób odżywiania się, który zapewni nam dobre samopoczucie, ale i pozwoli nam na spalenie kilku zbędnych kilogramów. Czasem mamy możliwość wyjścia z pracy na obiad, jednak zazwyczaj musimy skorzystać z lokali, które znajdują się blisko naszego miejsca pracy, a niestety nie zawsze można w nich znaleźć zdrowe i smaczne dania, a znacznie częściej- śmieciowe jedzenie typu fast- food. Dlatego powinniśmy nauczyć się planować swoje posiłki z wyprzedzeniem i poznać przepisy, które są proste i szybkie w realizacji, a które pozwolą nam kontrolować to, co jemy. Jedząc zdrowo poprawimy swoje samopoczucie i nie będziemy głodować.

Albo się głodzimy albo jemy niezdrowo

Niestety, są to najczęściej obierane przez nas strategie. Albo całkiem zapominamy o jedzeniu, a nadrabiamy to wracając do domu i zjadając potrójne porcje, albo też decydujemy się na lunch w przerwie, który jest kaloryczny i niezdrowy. Czas więc to zmienić i poznać naprawdę smaczne dania do pracy. Dietetyczne, proste w przygotowaniu, świeże i zdrowe.

1. Makaron pełnoziarnisty z sosem- być może na pierwszy rzut oka nie brzmi dietetycznie i nie określilibyśmy go jako fit jedzenie do pracy. A jednak, jeśli wybierzemy makaron pełnoziarnisty, a także sos oparty o świeże warzywa bez tłuszczu oraz śmietany- będzie to smaczne danie, które doda nam energii. Pamiętajmy o tym, jak dużą porcję tego dania możemy zjeść- najlepiej przyjąć, że nie powinna być ona większa od naszej zaciśniętej w pięść dłoni- taka wielkość odpowiada temu, jak duży mamy żołądek i ile możemy zjeść, aby go niepotrzebnie nie rozciągać.

2. Zupa krem z sezonowych warzyw- prosta do zjedzenia i prosta do przygotowania. Może być ugotowana na mięsie i może to być krem z dyni, ogórków, pomidorów, papryki- wszystkich tych warzyw, które po prostu lubimy. Odpowiednio doprawiona będzie sycąca, a co najważniejsze- będzie dla nas prawdziwą bombą witaminową. Jeśli obawiamy się o to, czy będzie sycąca, możemy zabrać do niej bułkę pełnoziarnistą.

3. Sałatka z serem- może to być ser feta lub ser mozzarella. Do środka możemy wrzucić duszonego kurczaka, sezonowe warzywa, sałatę, a nawet kilka grzanek. Sos możemy przygotować oddzielnie, pamiętajmy jednak, aby nie był to sam majonez lub śmietana- znacznie mniej kaloryczną wersję będzie stanowił sos oparty np. o niewielką ilość oliwy z oliwek lub też sos na bazie jogurtu naturalnego. Do takiej sałatki również możemy zabrać kromkę ciemnego pieczywa.

4. Kaszotto zawsze w modzie- kasze są niesamowicie zdrowe, ale w ostatnim czasie stały się też niesamowicie modne. W sklepach znajdziemy bogaty wybór kasz, które możemy skomponować z kukurydzą, grzybami, papryką, a nawet gotowanym lub duszonym mięsem. Co ważne, takie danie będzie też bardzo sycące.