siłownia

Reklama siłowni w mediach społecznościowych- czy warto?

Zastanawiając się nad tym, jak reklamować siłownię, aby faktycznie mogło się o jej istnieniu dowiedzieć coraz więcej osób, na pewno powinniśmy rozważyć reklamę w mediach społecznościowych. Aby poznać szczegóły związane z prowadzeniem takiej kampanii wystarczy odwiedzić stronę jednej z agencji, które zajmują się wykonawstwem takich usług- brandbay.pl. Media społecznościowe o tyle mają sens w przypadku siłowni, że wiele osób dowiaduje się o istnieniu takich obiektów na mapie miasta właśnie poprzez obecność tych firm na Facebooku czy Instagramie. Użytkownicy też bardzo często polecają sobie między sobą konkretne obiekty, które już zostały przez nich sprawdzone. Tym samym, reklama siłowni w taki właśnie sposób może wygenerować dla nas naprawdę świetne statystyki, jednakże trzeba mieć taką świadomość, że prowadzenie Facebooka nie może zostać ograniczone do stworzenia strony typu wizytówka i do zamieszczania przypadkowych postów raz na jakiś czas. Ma to niewiele wspólnego z profesjonalną kampanią.

Jak powinno wyglądać prowadzenie fanpage?

Każda kampania tego typu powinna rozpocząć się od przemyślanego projektu- to właśnie w nim agencja social media określa wszystkie najważniejsze parametry oraz ustawienia takiej kampanii. To ważne, aby dokładnie zaplanować działania w czasie, a więc aby opracować pewien harmonogram. Sama kampania powinna być też też ograniczona w czasie, aby po jego zakończeniu móc ocenić, czy w przyjętym budżecie udało się zrealizować najistotniejsze cele. Aby móc to oszacować- trzeba te cele zdefiniować- muszą one być osiągalne i mierzalne. W projekcie warto też rozpisać pomysły na prowadzone działania, być może jednym z elementów kampanii będą płatne reklamy w ramach systemu, może uda się zaplanować jakąś akcję lub konkurs, który będzie miał na celi zwiększenie zasięgów oraz zaangażowania użytkowników. Charakter kampanii powinien być dopasowany do profilu działalności firmy, a także do branży. Za pośrednictwem mediów społecznościowych można przybliżyć użytkownikom kadrę trenerów, zachęcić do zajęć, a także można informować o promocjach oraz dostępnych karnetach. Inaczej prowadzi się kampanie krajowe dla sieci siłowni, a inaczej lokalne dla pojedynczego obiektu.

Na jakim odbiorcy zależy nam w szczególności?

Ważnym elementem projektu jest określenie, do kogo chcielibyśmy przede wszystkim dotrzeć. Kluczowe jest więc określenie grupy docelowej, co pozwoli później dostosować do niej generowane treści, a nawet język komunikacji. Targetowanie kampanii pozwoli znacząco zwiększyć jej efektywność, a największą korzyścią będzie zainteresowanie ze strony tych osób, które faktycznie zainteresują się ofertą i będą chciały korzystać z siłowni przez długi czas. Dzięki kampanii w mediach społecznościowych można zmniejszyć dystans z odbiorcami, a ci mogą od razu, w bardzo szybki sposób nawiązać kontakt z siłownią, jeśli tylko zajdzie taka potrzeba. Jest to więc dla firmy dodatkowy kanał komunikacji, a także szansa na kształtowanie swojego pozytywnego wizerunku.